Books for Keeps

Urovekkende – og vakker

Posted by SkyWize den desember 9, 2009

Jeg gråter for Gemma. Jeg gråter for Ty. Jeg har ikke hatt så mange sommerfugler i magen siden jeg leste Twilight for første gang.

«Stolen» av Lucy Christopher handler om 16-årige Gemma. Hun blir kidnappet av en fremmed mann, dopet ned og fraktet ut i Australias ødemark. Hun frykter det verste, men kidnapperen hennes oppfører seg merkelig nok som en gentleman. Han beskytter henne, pleier henne og redder henne. Og det viser seg at det er akkurat det han tror han gjør – redder Gemma fra storbyens farer. De to kommer nærmere og nærmere hverandre. Er han virkelig en fremmed? Han virker så kjent?

Dette er en nydelig bok, men samtidig er den dypt urovekkende. Ty trodde han handlet riktig, og mens de er ute i ødemarken så virker det også sånn – både for Gemma og for meg som leser. Så overbevisende er denne boken…

Den er full av vakre beskrivelser, overlevelse, urovekkende tanker og lammende frykt.

Det er ikke rart Gemma er forvirret, det er jeg også. Må leses!

3 kommentar to “Urovekkende – og vakker”

  1. Ladybug said

    Stolen er herved oppført på ønskelisten 🙂 Tusen takk for fin anmeldelse!

  2. Silje said

    Nok en gang skriver du om en bok som jeg bare må lese. Da er det godt man kan kjøpe den inn til biblioteket:-)

Legg igjen en kommentar

 
