Books for Keeps

Endelig snublet jeg over en bra serie igjen!

Posted by SkyWize den september 2, 2009

I dag var dagen da jeg virkelig skulle gjøre en innsats i forhold til studiene. Den gang ei… Jeg skulle bare lese litt i Rachel Vincents «Stray» først – og ble fullstendig oppslukt. Formiddagen og timene gikk, og jeg ‘våknet’ først da det gikk i døra og samboern kom fra jobb. Ooops. 🙂

«Stray» handler om Faythe som er en shapeshifter. Hun forsøker å leve et normalt liv på universitetet, og vil helst ikke ha noen kontakt med shapeshifter-familien sin, men vi vet vel alle hvor bra det pleier å gå. Faythe blir angrepet, og må hentes hjem av livvakten/ekskjæresten sin. Kvinnelige varkatter (Tabbies) er svært uvanlige, og det er stort sett bare én i hver familie, mens det er mange hannkatter (Tomcats). Faythe har derfor mange beskyttende brødre (og brødrenes sexy venner) å forholde seg til. Det viser seg at en morder er løs, en som bare er ute etter kvinner, og Faythe blir dratt inn etterforskningen.

Noe av det morsomme her er hva de faktisk kan forvandle seg til. Jeg trakk på smilebåndet da jeg leste det – de blir til katter. Huskatt, tenkte jeg, men det er vel noe mer i nærheten av sort panter. Ikke så rart, litt av spenningen hadde nok forsvunnet om alle hadde forvandlet seg til kjælne huskatter… 😉

Serien ligner veldig på Kelley Armstrongs varulv-bøker. Elena og Faythe har mange likhetstrekk, og det samme har Marc og Clayton. Det får så være, «Stray» er både spennende og romantisk – akkurat slik vi vil ha det.

6 kommentar to “Endelig snublet jeg over en bra serie igjen!”

  1. lesehest said

    åå, den skal eg legge til i skal lese lista mi, for øyeblikket er den ganske lang:/
    men helde på med Hunger av Michael Grant, så langt bra, fikk kjøpt den i innbundet til utrulige 120 kr:)

    • SkyWize said

      Hmm, den må jo jeg også ha! Ser Capris.no selger den til 112 kr. 🙂 Jeg likte «Gone», er «Hunger» like spennende?

      • lesehest said

        den kosta 19 dollar så blir 114 då, bruka bare å «oversette» 20 dollar liksom, men føle meg litt snytt no. Det skal jo vere mykje billigare her:/ men så slepp eg jo å betale frakt då:P

        eg har ikkje komt så veldig langt, har hatt det ganske travelt, men den virka lovande vertfall:)

  2. Ladybug said

    Jeg har et gavekort på 500,- hos Bokklubben, kanskje jeg må ta en titt på denne serien. Høres ut som en serie jeg kunne like nemlig 😀

  3. SkyWize said

    Jeg vurderer ofte Bookdepository fordi de er billige og har gratis frakt, men så sjekker jeg på Capris og de er nesten like billige og kan levere raskere. Da er det leveringstiden som gjør utslaget. 🙂

Legg igjen en kommentar

 
