Books for Keeps

En snedig kommentar

Posted by SkyWize den august 19, 2009

Her om dagen var det noen som la igjen en kommentar her på bloggen. Det ble kommentert på et bortgjemt sted, så jeg har lyst til å trekke den frem her.

Dette er kommentaren, ordrett gjengitt:
«En del av de kommentarene som du skriver er svært uprofesjonele og barnselige. Det at du leser bok, gjør deg ikke til noe ekspert. Istedet å slenge dritt etter forfattere må du finne en annen hobby eller kanskje finne mer spenning i ditt eget liv. bok er ingen kompensasjon for å være ulykkelig!»

Tja, hva skal jeg svare deg på dette? En blog er per definisjon en slags internett-dagbok, så du har helt rett, det er ingenting profesjonelt over den. Dette er mine private meninger om de bøkene jeg leser (les: bøkene – jeg kommenterer ikke forfatterne), og jeg forbeholder meg retten til å skrive min ærlige mening. I og med at bloggen heter «Books for Keeps», altså bøker det er verdt å ta vare på, så pleier jeg å begrense meg til bøker jeg virkelig har likt. En sjelden gang hender det at en bok er så dårlig at jeg bare MÅ kommentere den.

Det er tydelig at jeg har mislikt en bok du setter stor pris på, men det må man tåle. Forskjellige bøker treffer forskjellige mennesker, og bra er det. Det er ingen som tvinges til å lese bøker de ikke liker, og det er ingen som tvinges til å lese blogger de ikke liker.

Og helt til slutt: ulykkelig…? HAH! 😀

5 kommentar to “En snedig kommentar”

  1. guroj said

    Oisann, noen har kanskje litt for mye fritid?

  2. Karin said

    Folk er så rare, jeg skjønner ikke at de gidder å bruke tid på å slenge usaklig dritt…

    Ja, ja vedkommende hadde tydeligvis ikke sett bildet som sier mer enn 1000 ord:-)

  3. knirk said

    Ha ha! Jeg måtte bare le jeg.

  4. Benedicte said

    Først og fremst, takk for at du har laget denne bloggen, det vil kanskje gjøre det litt enklere for meg når jeg skal velge bok å lese:D Først vil jeg bare si at jeg synes bloggen din er veldig bra og det er kult at du har valgt deg et så unaturlig tema. Mange bloggere velger jo å skrive om mote og sminke og sånn, men hva skal man med 200 bloggere som hermer ettter hverandre og skriver om de samme klærne?? I sommer ble jeg litt av en lesehest må jeg innrømme, men da jeg kom hjem fra ferie var jeg liksom veldig usikker på hva jeg ville lese.. DEt var først i dag jeg kom over bloggen din, etter at jeg hadde søkt etter noe på google. Jeg lete et par av innleggene, og jeg fikk plutselig en følelse av at dette var noen som hadde akkurat samme boksmak som det jeg har! Som sagt så fant jeg altså bloggen din i dag, men jeg kan love deg at jeg kommer til å fortsette å følge med.

    Når det gjelder kommentaren til vedkommene, så synes jeg ikke du skal bry deg. Jeg har før blogget og jeg syntes det var gøy. Poenget er at man må få blogge om det man ønsker og det man føler er rett og rimelig. Man vil alltids ha noen som er uenige, men that’s life ! Uansett så håper jeg at du vil fortsette, for selv om ikke alle har samme boksmak som deg er det i værtfall noen!

    Hilsen Benedicte

Legg igjen en kommentar

 
