Books for Keeps

Sense and Sensibility and Sea Monsters….

Posted by SkyWize den juli 18, 2009

Jeg tviler ikke… Vel, denne boka skal ihvertfall ikke jeg lese!
Les mer, og se trailer her

En ny sjanger har tydeligvis oppstått: «Literary monster mash-up». Hurra.

3 kommentar to “Sense and Sensibility and Sea Monsters….”

  1. Ladybug said

    Denne boken kommer nok ikke på min ønskeliste!

  2. stigma said

    Denne boken kommer nok på min ønskeliste, ja. sitter for øyeblikket og leser Pride And prejudice And zombies, og det er noe av det mest fornøyelige jeg noensinne har lest:) Skal vel tilføyes at jeg er horror-fan, men kanogså legge til at kjæresten min er stor Jane Austen-fan, og hun hadde også sansen for denne boka.;)
    Dessuten tror jeg faktisk det kan få tenåringer interessert i Jane Austen-intriger………
    Er det så ille?

    • SkyWize said

      For meg som har lest Jane Austen om og om igjen i mange år, så er det ganske ille… Jeg tror heller ikke at overgangen mellom horror-bøker og de originale 17- og 1800-talls romanene er enkel! Men om noen hadde skrevet om f.eks. Tolstoj, Dostojevskij, Woolf eller noen av de andre forfatterne jeg ikke har noe særlig forhold til, så kanskje jeg hadde vært mer entusiastisk. «Forbrytelse og straff» med romvesener eller spøkelser, det hadde vært noe! 😀

Legg igjen en kommentar

 
