Books for Keeps

Spillsommer

Posted by SkyWize den juli 8, 2009

Etter at samboeren bestemte seg for å koble om antenneledningen har vi vært uten tv-signaler. Den sniken har bare jobbet kveld de siste dagene, og unngår dermed den magiske tv-tiden fra 20-22. Jeg har min versjon av sommerferie, det vil si at jeg bare jobber og ikke studerer. Det regner i Oslo for tiden, og vanlige sommeraktiviteter utgår dessverre… Dette fører til at jeg må finne alternative kilder til underholdning. I løpet av de siste dagene har jeg:

  • sett Huset på prærien, sesong 3
  • filmen La Vie en Rose (var Edith Piaf virkelig sånn…?)
  • det meste av sesong 1 av True Blood (ja, jeg ble litt hektet…)
  • lest det vanlige antallet bøker, er nå igang med Sebastian av Anne Bishop
  • ventet desperat på at Monkey Island skal dukke opp på Xbox’en (kommer 15. juli!)
  • perfeksjonert Guitar Hero-spillingen min (bare på medium, riktignok. Må nok over på hard etterhvert…)
  • vurdert å kjøpe Secret Files 2 til PC’en (blir i morgen)
  • meldt meg inn i Twitter (bittelitt hektet, men bare litt…)
  • vendt meg til å spise middag uten å se på tv, nå leser jeg riktignok bøker istedet. (jeg kan fortsatt trikset med å få dyttet boka under tallerkenkanten!)
  • vurdert å begynne og brodere… Det blir i så fall noe i retning av Maris kunstverk!

Andre forslag mottas med takk. Utendørsaktiviteter vil bli ignorert. 😀

6 kommentar to “Spillsommer”

  1. Guro said

    Lese True blood! Det er vel 9 bøker hittill? Selv om serien virkelig er fantastisk 🙂

  2. Karin said

    Brodering er fint. Et godt tips er dette…
    http://blog.craftzine.com/archive/2008/10/free_crossstitch_pattern_from.html

    Jeg holder på et i innflyttingsgave til svogeren min:-)

  3. Silje said

    Jeg har begynt på E.R, og der er det 15 sesonger, altså nok å ta av, og så holder jeg på med Harry Potter-filmene for å lade opp til neste film. Jeg veldig nysgjerrig på hvor lang tid du bruker sånn ca på en vanlig bok på for eksempel 400 sider? Leser du som oftest bøkene i en engang? Jeg er veldig imponert og fascinert over at du får tid til å lese alle de bøkene samtidig som du jobber, studerer, ser på TV og spiller dataspill:-) Jeg skulle av og til ønske at jeg ikke hadde TV så jeg brukte mer tid på lesing.

    • SkyWize said

      En vanlig bok bruker jeg nok et par timer på, avhengig av språket, om jeg har lest den før, og ikke minst hvor spennende den er! Jeg er av typen som aldri legger meg før tolv, og som gjerne leser til to, og da går det fort en bok i døgnet. 🙂 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke engang har sett de siste Harry Potter-filmene, så kanskje det er på tide. Takk for tipset!

Legg igjen en kommentar

 
