Books for Keeps

MÅ leses!

Posted by SkyWize den juli 5, 2009

Ikke gå glipp av denne boka! Jeg var solgt allerede etter å ha lest baksideteksten:

«I have stolen princesses back from sleeping barrow kings. I burned down the town of Trebon. I have spent nights with Felurian and left with both my sanity and my life. I was expelled from the University at a younger age than most people are allowed in. I tread paths by moonlight that others fear to speak of during day. I have talked to Gods, loved women, and written songs that make the minstrels weep.

My name is Kvothe. You may have heard of me.»

Dette er glimrende fantasy, og språket er utrolig, fantastisk, nydelig. Jeg leste mesteparten av denne boka mens jeg solte meg i hagen i dag, og det var hardt å legge den fra seg for å rekke flyet mitt.

Jeg brukte litt tid på å komme inn i boka, det er noe med å komme inn i terminologien til komplekse historier, men det var absolutt verdt det! Spenning, kjærlighet, humor, magi, you name it, denne boka har ALT!

«The Name of the Wind» av Patrick Rothfuss er første bok i en trilogi. Han har hatt store problemer med bok to, og den er dessverre ikke planlagt utgitt før sommeren 2010… 😦 Rothfuss er en slik forfatter som bruker dager og uker på å finne akkurat det riktige ordet, så jeg kan godt forstå at ting tar tid!

4 kommentar to “MÅ leses!”

  1. Mari said

    Enten må jeg slutte å lese denne bloggen, eller så må jeg slutte i jobben. Hvordan skal jeg ellers rekke å lese alle bøkene du frister med??

  2. Jeg leste femti sider av denne og ble liksom ikke helt hekta. Synes det var litt sånn kjedelig med at han sitter og forteller helt fra bardommen. Så da blir jeg liksom litt i tvil. Har så utrolig mange bøker som venter, og så vet jeg ikke helt.

    • SkyWize said

      Enig i at de første femti sidene kanskje ikke er de mest spennende, men hold ut – det blir så utrolig mye bedre!

Legg igjen en kommentar

 
