Books for Keeps

Så har halve året gått

Posted by SkyWize den juli 1, 2009

og det er på tide med en liten oppsummering.

  • Ifølge boklista mi har jeg lest 224 bøker hittil i år. Jeg har aldri holdt telling før, så jeg aner ikke om det er mer eller mindre enn tidligere.
  • Bloggen har akkurat hatt 1-års jubileum og har hatt nesten 15 000 klikk på den tiden. Ikke akkurat enorme tall, men hva kan man forvente av en (nesten) ren bokblogg.
  • Jeg og samboeren har vært sammen i syv år på søndag. Og om nøyaktig én måned blir vi viet i Lade kirke. Skumle greier!
  • Jeg har søkt fast jobb som bibliotekar, og får vite i neste uke om jeg får jobben eller ei…
  • Samboeren driver tørrtrening som lokfører, og blir sannsynligvis autorisert om ikke altfor lenge.
  • Og om vi begge har fast jobb i staten, ja da er det på tide å kjøpe leilighet! 😉

Så med andre ord, livet er slett ikke verst. 😀 De sier at man er lykkeligst i en alder av 28, men jeg synes det er ganske greit å være 25 også, jeg!

5 kommentar to “Så har halve året gått”

  1. Ladybug said

    224 bøker, det må være veldig bra! Jeg har lest 24 tror jeg, er på den 25 nå, totalt har jeg lest to bøker på norsk og resten på engelsk(mulig jeg leser noe saktere da). Ellers så tror jeg ikke jeg kan klare så mange bøker på ett år engang, litt begrenset med lesetid med en fireåring i huset he he. Gratulerer så mye med 1-års bloggjubileum!

    Lykke til med de siste bryllupsforberedelsene, håper dere får en strålende dag!

    Jeg er enig i at det er helt greit å være 25(har igjen 15 dager før jeg fyller 26) 🙂

    • SkyWize said

      Jeg leser veldig fort, og det har jo sine fordeler og ulemper. På den ene siden så får jeg jo lest minst en bok om dagen, ulempen er at det setter det begrensninger på hva slags bøker jeg liker. Endel litteratur er det meningen av man skal dvele ved, «smake på språket» osv., men det blir altfor tregt for meg. Det må skje noe! 😉

      Gratulerer med 26-årsdagen på forskudd, jeg følger etter om litt over en måned!

  2. Silje said

    Takk for et fint bokhalvår med mange gode anbefalinger. Det er godt noen kan pløye gjennom en større del av bokhavet, så vi andre kan velge blant en litt mindre mengde bøker;-) God sommer og lykke til med jobsøking og bryllup!

  3. Silje said

    Jeg er forresten 28, så dere kan glede dere! Selv om det vel må bety at fra nå av går det bare nedover, mens dere er på vei mot toppen.

Legg igjen en kommentar

 
