Books for Keeps

Bokbufféen

Posted by SkyWize den juni 24, 2009

Fantastisk initiativ! På bokbuffeen.no kan du få kjøpt bøker som ikke lenger er i salg eller som er vanskelige å få tak i. Du handler direkte med forfatteren, og med det samme du bestiller boka kan du også be om å få den signert. 😉

Nettsiden opererer ikke med enkeltprising av bøker, siden handelen foregår mellom deg og forfatteren, men det blir oppgitt at en innbundet bok koster mellom 100-150 kroner + porto.

Noen kommentarer om nettsiden (jeg greier ikke å dy meg):
De har gjort det altfor vanskelig å få oversikt over alle bøkene som tilbys (STORE bilder, får bare vist 10 resultater per side – uendelig blaing er ikke noe for meg), og om jeg forsøker «filtrer»-funksjonen får jeg bare se titler og ikke forfatternavn. En tittel som f.eks. «Stemmen» sier meg veldig lite om jeg ikke får sett forfatternavnet samtidig.

De skriver på siden at de vil utvikle den videre etter tilbakemelding fra brukerne. Hmm… Tja… Skulle gjerne lagt igjen en tilbakemelding jeg, men HVOR…?
I tillegg har de noen fryktelige alternativer i høyremargen: «Hva er det med Bokbuffeen», «Hva er Bokbuffeen» og «Mer om bokbuffeen». Hvordan skal jeg forstå hva som skjuler seg bak disse etikettene? Hva er forskjellen?

Jeg skal ikke engang begynne å skrive om søkefunksjonen deres, men jeg må slenge med én liten kommentar…. GJENNOMSIKTIG….? Stakkars de som ser dårlig!

Men la oss ikke henge oss opp i brukergrensesnitt. Idéen er god, og intensjonen enda bedre, ferdig.

Én kommentar to “Bokbufféen”

  1. Ladybug said

    For en flott idè! Det står en e-post på nettsidene som jeg regner med du kan sende tilbakemeldinger på(fant den på Om Bokbuffèen tror jeg): post@forfatterforeningen.no

Legg igjen en kommentar

 
