Books for Keeps

Stolen

Posted by SkyWize den juni 22, 2009

Bok 2 i Women of the Otherworld-serien kom rett før helga!

Jeg må innrømme at jeg utsatte å lese den en stund… Etter å ha lest baksideteksten fikk jeg nemlig seriøse flashbacks fra «New Moon». Elena blir kidnappet og holdt fanget i et mystisk laboratorium, og Clay går nærmest berserk på utsiden for å redde henne. Jeg så for meg nok en tåredryppende og vond adskillelse mellom to elskende, men… vel… Elena og Clay er nok av et helt annet kaliber enn Bella og Edward.

Elena kan ta vare på seg selv, men jeg må innrømme at jeg allikevel blir utrolig lettet når de to finner hverandre igjen… I’m just a big softie.

Serien holder stand, fortsatt et par unødvendige sexscener, men såpass må man vel tåle når man leser overnaturlige bøker for «voksne». 😀

Ellers så tror jeg at jeg har gjort et nytt funn når det gjelder spennende fantasybøker for ungdom: «The Lightning Thief» av Rick Riordan virker foreløpig svært lovende. Smålige guder er morsomme, spesielt Dionysos, den fylliken. 😉

Jeg har også begynt å høre «Evighetens kyss» på lydbok. Det vil si at den blonde jenta som sitter på bussen og gliser som en tulling – vel, det er meg. Skulle ønske bussturene varte mye lenger….

4 kommentar to “Stolen”

  1. mostraum said

    Eg las «The Lightning Thief» for eit par år sidan og syns den var bra. Deilig å slippe «klisset» som jenteretta bøker ofte er så fulle av.

    • SkyWize said

      Jeg ble ferdig med «The Lightning Thief» i går kveld, og likte den jeg også. Jeg har alltid likt å lese om den greske mytologien, og en av favorittseriene mine som barn var Maj Samzelius «Helter og monstre på himmelhvelvingen».

  2. Rebekka said

    Hei, jeg har også «Evighetens Kyss» på lydbok. Har ikke fått hørt på den enda, men jeg ligger innimellom og hører på søsteren min i naborommet som hører på den. For å være ærlig så liker jeg ikke stemmen til hun som forteller, siden det er den samme personen som snakker i «Nancy Drew» lydbøkene, og det distraherer meg litt. Men den er sikkert bra hvis man ikke har hørt «Nancy Drew». Hihi..

Legg igjen en kommentar

 
