Books for Keeps

Bitten

Posted by SkyWize den juni 7, 2009

I hele dag har jeg vært komplett oppslukt av Kelley Armstrongs aller første bok: «Bitten«. Den gode nyheten er at jeg har funnet en ny bra serie jeg kan lese, den dårlige er at jeg fant den midt i eksamenstida. Merkelig hvor mye mer spennende der er å lese om varulver, enn om kognitive teorier innenfor informasjonssøking og gjenfinning!

«Bitten» handler om Elena som ikke akkurat er fornøyd med å være varulv. Hun forsøker å leve så normalt hun kan, men har visse behov som hun må ta seg av, tja, la oss si minst en gang i måneden. En krise gjør at hun må returnere til det livet og de menneskene hun ønsker å forlate for godt, ikke minst mannen som ser på seg som hennes ektemann – og som gjorde henne til varulv mot hennes vilje!

Dette er en tøff bok, definitivt rettet mot voksne, men den vekker de samme følelsene i meg som Stephenie Meyers bøker gjør. Sommerfugler og andre romantiske floskler i overflod!

Jeg er svært takknemlig for at Capris bruker minst 3 dager på å sende meg bøker, slik at jeg får muligheten til å gjøre meg ferdig med alle eksamener før bok nummer to kommer i posten…

Så til alle alle vampyr-fans: varulver er slett ikke ille de heller. Kelley Armstrong er definitivt et navn å holde øye med.

6 kommentar to “Bitten”

  1. Elin said

    Jeg har faktisk denne boka i hylla mi… Plukket den med meg fra BookCrossing på ett eller annet tidspunkt. Skal lese den en gang jeg har tid (hehe).

  2. Ladybug said

    Jeg har vurdert å benytte meg av 4 for 3 salget på Amazon på denne serie. Er de like gode eller bedre enn ungdomsbøkene hennes så kommer jeg til å elske serien 😀

    • SkyWize said

      De er ganske billige på capris.no også, rundt 60 kroner boka. Det er en serie med ganske frittstående bøker, så jeg er spent på om jeg liker neste bok like godt… 😉

  3. Ladybug said

    Selv om bøkene er frittstående så klarer jeg liksom ikke å la være å lese dem i rekkefølge jeg da he he.

  4. Nina said

    Utrolig hvor mange fine boktips jeg har funnet nå på bloggen din, skal definitivt følge deg 😀

Legg igjen en kommentar

 
