Books for Keeps

Min nye favorittserie!

Posted by SkyWize den mai 11, 2009

Jeg har tidligere skrevet om boka «The Summoning» som er første bok i serien «Darkest Powers» av Kelley Armstrong. Armstrong sies å ha gjort for varulvsjangeren det Stephenie Meyer har gjort for vampyrsjangeren, og det er et utsagn jeg absolutt kan si meg enig i!

Jeg har lest «The Awakening» og den var absolutt fantastisk. Forrige bok endte ganske dårlig for Chloe og vennene, og denne boken tar heldigvis opp tråden der den forrige slapp. Chloe, Tori og Rae blir holdt innesperret av Dr. Davidoff, mens Simon og Derek fortsatt er på frifot. Jeg skal ikke fortelle så mye om hva som skjer, denne boken får dere rett og slett lese selv!

Et par høydepunkter kan jeg allikevel ikke la være å nevne… «The Awakening» er full av action, det skjer noe hele tiden, det er med andre ord en bok som det er umulig å legge fra seg. Det utvikler seg til å bli et herlig trekantdrama mellom Chloe, Derek og Simon, men foreløpig er den romantiske delen av historien veldig nedtonet. Svært lite av hva de tre føler for hverandre blir avslørt, og jeg blir sittende og gjette på hvem som kommer til å ende opp sammen. Foreløpig holder jeg en knapp på Chloe og Derek!

En av mine favorittscener er når varulven Derek sammen med Chloe møter et par fiendtlige varulver. De legger merke til Dereks beskytterinstinkt ovenfor Chloe og kommenterer: «Jaså, har du funnet deg en make allerede?». Det blir bare nevnt i forbifarten, og blir ikke tatt opp igjen senere i boka. Herlig subtilt…

En annen ting jeg elsker med denne serien er at personene ikke er sukkersøte og perfekte. Derek er tenåring så det holder, stor som et hus, uren hud, må dusje to ganger om dagen og totalavhengig av deodorant. Det høres ikke særlig romantisk ut, men tro meg, som leser bryr du deg ikke om slike ting i det hele tatt. Det er andre ting som teller mer…

«Darkest Powers» er planlagt som er trilogi og bok tre «The Reckoning» har foreløpig utgivelsesdato 1. mai 2010. Altfor lenge å vente for min del, jeg må nok prøve meg på noen av de andre seriene Kelley Armstrong har skrevet!

Denne serien bør du ikke gå glipp av!

Legg igjen en kommentar

 
