Books for Keeps

Sjokkerende søkeuttrykk

Posted by SkyWize den mai 6, 2009

Av og til blir jeg virkelig sjokkert når jeg ser hvilke søkeord folk har brukt når de kommer inn på denne bloggen. Siste tilskudd på weird-fronten er «bestille nekrofil ferie». Søker jeg på denne frasen i Google dukker bloggen min opp på 2. og 3. plass på resultatlisten, bare slått av Solfaktor.com…

Synderen er tydeligvis dette innlegget: Mo Hayder – Fuglemannen der jeg nevner at ferien er over og at boken handler om nekrofili.

Hva den personen som søkte etter en «nekrofil ferie» egentlig var ute etter har jeg ikke lyst til å tenke på engang…..

En utfordring til andre bloggere: Hva er deres inntrykk av søkeuttrykkene som dukker opp i statistikken? Noen bedre? Morsommere? Sykere…?

5 kommentar to “Sjokkerende søkeuttrykk”

  1. Karin said

    Uff, jeg har ingen så er så sjokkerende som din. Jeg har søk på «vi menn piken 2000 jubileum», men jeg tror jeg må ha kommet langt ned på listen, for jeg har ikke skrevet om andre jubileum enn Hamsuns! I det siste så tror jeg det er noen som skriver norskstiler eller oppgaver om Sigrid Undset sin roman Fru Marta Oulie, siden det har kommet ganske så mange søk på den tittelen. Det er litt morsomt da, å se hva folk søker på. Jeg må si jeg er litt overrasket over hvor mye folk søker og hva de søker på… Så tror jeg nesten det er del norske forfattere som jevnlig søker opp seg selv:-) Liker bloggen din forresten:-)

    • SkyWize said

      Hehe, vi googler vel alle våre egne navn innimellom, også forfattere…
      Hyggelig å høre at du liker bloggen, jeg følger ivrig med på din også! Forstår at jeg bli aldeles nødt til å lese «Two Lives» av Janet Malcolm…

  2. lesehest said

    Hadde en rar i dag:elli slanger medisiner, aner ikkje kordan den traff min blogg engang:P

  3. plosiv said

    Hehe, jeg har akkurat blogget om det samme…. http://plosiv.wordpress.com/2009/05/07/kjære-søkere/ – synes de er veldig snodige disse søkeuttrykkene. Artig blogg da. 🙂

Legg igjen en kommentar

 
