Books for Keeps

Jakten på gode vampyrbøker fortsetter…

Posted by SkyWize den mars 30, 2009

Jeg jobbet i bokhandelen på lørdag, og plukket med meg en for meg ukjent bok fra engelsk pocket-hylla: «The Summoning» av Kelley Armstrong.

Chloe har en merkelig episode på skolen, hun ser en for lengst død mann og hører ham snakke til seg. («I see dead people» og Ghost whisperer synes å være inspirasjonskilder). Chloe får totalt sammenbrudd, og fordi hun slår en lærer blir hun sendt på institusjon for å utredes i et par uker. (De praktiserer tydeligvis nulltoleranse på amerikanske skoler). Chloe tror selv at hun har hallusinert, men blir etterhvert klar over at spøkelsene virkelig eksisterer…

Hun blir sendt til Lyle House, et hjem der der allerede bor fem andre ungdommer. Chloe oppdager raskt at noe ikke er helt som det skal være på Lyle House. Derek, en gutt i tenårene synes å være uvanlig stor og sterk, og hans bror Simon har andre nyttige evner. Brødrene er på Lyle House fordi faren deres har forsvunnet sporløst, og de bestemmer seg for å rømme for å finne ham (Supernatural). Brødrene innrømmer å ha spesielle evner, og Chloe innser at hun også  er spesiell.

Men alt er ikke som det synes å være på Lyle House… Hvorfor er så mange magikyndige ungdommer samlet på ett sted? Og hva slags skapning er egentlig Derek? Boken slutter med litt av en cliffhanger, så jeg må bestille «The Awakening» så snart den kommer ut 4. mai…

«The Summoning» er en ganske lettlest bok, som jeg raskt ble engasjert i. Jeg synes kanskje at forfatteren har lånt vel mye av plotet fra tv-serier, det ble spesielt tydelig med de to brødrene som har mistet den magi-kyndige faren sin. Jeg så ikke mer enn et par episoder av «Supernatural», men litt fikk jeg da med meg!

3 kommentar to “Jakten på gode vampyrbøker fortsetter…”

  1. […] by SkyWize den mai 11, 2009 Jeg har tidligere skrevet om boka “The Summoning” som er første bok i serien “Darkest Powers” av Kelley Armstrong. Armstrong sies […]

  2. Ladybug said

    Jeg har akkurat lest The Summoning og har plukket frem The Awakening nå. Jeg er enig med deg mtp brødrene(skulle bare mangle siden Supernatural er en av favorittseriene mine!), var enkelte vibber til tv-serier der men allikevel likte jeg boken utrolig godt!

    • SkyWize said

      Jeg også… «The Awakening» var enda bedre enn «The Summoning», så jeg gleder meg vilt til siste bok i trilogien kommer!

Legg igjen en kommentar

 
