Books for Keeps

Sean Stewart – Cathys bok

Posted by SkyWize den januar 25, 2009

Her om dagen fikk vi tilsendt en spennende bok på jobb, «Cathys bok» av Sean Stewart. Jeg tok den med meg for å spise lunsj – og ble hektet. «Cathys bok» handler om en jente som akkurat har blitt dumpet av kjæresten sin, og som ikke forstår helt hvorfor. Hun begynner å følge etter ham, bryte seg inn i huset hans osv., og oppdager selvsagt en masse mystiske ting. Det blir også litt romantikk, kanskje kjæresten ikke dumpet Cathys frivillig allikevel…?

Jeg har nylig sett «The Forbidden Kingdom» og får en del assosiasjoner til den når jeg leser boken, udødelighet og andre kung-fu ting.

Dette høres kanskje ut som en helt vanlig tenårings-jente-bok, men «Cathys bok» har en del spesielle tillegg. Det er en multimedie-bok, i en pose i omslaget ligger det en haug med beviser: visittkort, brev, tegninger og andre ting (jeg tok meg aldri bryet med å åpne bevisposen, men det så morsomt ut!).

Det er flere ting som gjør boken spesiell: på omslaget er det oppgitt et telefonnummer man kan ringe, man kommer visst rett til Cathys telefonsvarer. Det finnes også egne nettsider der man må svare på spørsmål og oppgi koder for å få tilgang. Selve boken er utformet som en ekte dagbok, med tegninger og skriblerier overalt.

Spennende bok til en hyggelig pris (148kr!). Det er meningen at dette skal være første bok i en trilogi, og jeg gleder meg til å lese hva som skjer videre.

Legg igjen en kommentar

 
