Books for Keeps

Breaking Dawn på norsk

Posted by SkyWize den januar 23, 2009

Den har ikke fått noen norsk tittel foreløpig, men den kommer våren 2010. Det blir lenge å vente!

Oppdatering: Den skal hete «Ved daggry» og kommer 16. oktober 2009!

Ser ikke ut som Gyldendal har offentliggjort hvem som er oversetter for «Formørkelsen» ennå, jeg må si jeg er spent! *krysse fingrene for at Gry Brenna er tilbake*

Haugenbok har moderert utgivelsesdatoen sin fra 20. april til 30. april, mens forlaget har annonsert at den kommer 2. mai. Tenker jeg stoler på Gyldendal, jeg. (Selv om de er dårlige til å oppdatere nettsidene sine. Det står ikke et ord om «Formørkelsen» der.)

«New Moon», neste film i Twilight-serien har planlagt releasedato 20. november 2009, i USA selvsagt. I have high hopes, jeg forventer ihvertfall en bedre film enn det «Twilight» var… Kanskje regissør Chris Weitz kan få actionscenene til å bli kule istedet for tåpelige…?

8 kommentar to “Breaking Dawn på norsk”

  1. Silje said

    Du vet det gjerne allerede, men det står i Gyldendal sin katalog for våren 2009 at Formørkelsen er oversatt av Jan Chr. Næss. Det står forresten også at lansering er primo juni. Får håpe den kan komme inn på biblioteket før elevene tar somerferie:-)

  2. SkyWize said

    De har også skrevet i den samme katalogen at «Evighetens kyss» er oversatt av Jan Chr. Næss, så jeg tenker jeg venter og ser hva det blir til, jeg… 😉

  3. Jeanette said

    Det er nok Vibeke Saugestad som oversetter Formørkelsen ;p

  4. Rakel said

    det er nok bare jeg som er treg, men jeg fikk ikke med meg i denne teksten når breaking dawn egentlig kommer på norsk, dere diskuterer jo bare formørkelsen som allerede har komet på nors nå.

  5. amalie. said

    ehm? «formørkelsen» har jo komt ut på norsk. Og breaking dawn, tar da så lang tid å oversette boka? eg klare ikkje venta til 2010!!! 😦

Legg igjen en kommentar

 
