Books for Keeps

Film-oppdatering

Posted by SkyWize den januar 12, 2009

«Twilight» har omsider fått sin offisielle Norges-premiere og leverandøren vår av engelske bøker er midlertidig utsolgt for både «New Moon» og «Eclipse». Tilfeldig?

Det har også endelig blitt publisert noe nytt på Stephenie Meyers hjemmeside igjen: Twilight-dvden vil ble sluppet den 21. mars. Dette er selvfølgelig den amerikanske utgaven, så vi i Europa må nok vente litt til… Ifølge cdon.com blir den utgitt 29. april, så det er ikke altfor lenge til!

I tillegg har de offentliggjort at Taylor Lautner skal spille Jacob i «New Moon» også. Tja… Skeptisk.

Her om dagen så jeg filmen «Horton redder en Hvem», og den var faktisk ganske morsom! Mest for barn antagelig, men jeg elsker slike filmer. Dr. Seuss er ingen kjent forfatter for meg, men jeg måtte jo finne boka på jobb dagen etter: «Horton hører en hvem». Filmskaperne hadde gjort en bemerkelsesverdig god jobb med å gjenskape Dr. Seuss karakterer. Likheten mellom elefanten Horton i filmen og i boka er slående. Hvem’ene ser også like ut, men de spiller en mye mindre rolle i boka enn de gjør i filmen.

Jeg har sett «The Dark Knight» og elsket den, selvsagt. Det er noe svært tilfredsstillende i å få vite hvordan de forskjellige karakterene kommer inn i Batman-universet. The Joker – Check! Two-face – Check!

«Juno» var også en höjdare. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet meg, men hva jeg enn hadde forestilt meg så var det helt feil!

På søndag kommer det nok en film jeg gleder meg til, «Miss Austen Regrets» er en av de få Jane Austen-filmene jeg ikke har sett (ok da, jeg har kanskje sett halvparten). Med andre ord, søndag kl. 21.40 er jeg klar med fjernkontroll og popcorn i sofaen!

Legg igjen en kommentar

 
