Books for Keeps

Julemaraton (i år som i fjor)

Posted by SkyWize den desember 28, 2008

Julen kom i år også, og det ser ut som vi blir like mette som vi ble fjor… I dag har vi gått til det drastiske skrittet å bestemme at vi skal GÅ til det stedet vi skal spise middag.Etter i dag og i morgen så begynner julemaratonen å ta slutt. Da har vi besøkt alle de viktigste slektningene og vennene, så da har vi litt bedre tid. Kanskje vi rekker å slappe av et par dager før vi skal hjem også…? 😉

I går var vi hos et vennepar og spiste elgbiff. Det var helt nydelig! Med rødvin til, og med en god dose Bailey’s og konjakk til kaffen, så var det duket for en morsom kveld. Det vil si, helt til vertskapet dro frem feriebildene sine…. 490 (!!!!) bilder fra Paris, og jeg overdriver ikke engang! Vi fikk se Eiffeltårnet fra minst 50 forskjellige vinkler, og gudene må vite hvor mange snorrette gater og formklipte trær det ble vist frem på storskjermen. Jeg kan ikke fordra å se på andres feriebilder, og ihvertfall ikke hvis det bare er bilder av bygninger. Jeg kan av og til vise et snev av interesse hvis det er bilder av personer jeg kjenner, men bilder av bygninger gir meg kvelningsfornemmelser.Takk gud for at de hadde Lego jeg kunne underholde meg med…

Min idé av sightseeing er å besøke så mange kjøpesentre og butikker som mulig, jeg er ikke noe særlig for museer og andre kulturelle severdigheter. Hadde det vært jeg som var på ferie i Paris ville det blitt noe sånt som dette: «Eiffeltårnet? Ja, det var fint. Ta et bilde, du. Se, en skobutikk!! Skal vi gå inn der?»

Legg igjen en kommentar

 
