Books for Keeps

«Eclipse» på norsk!

Posted by SkyWize den oktober 23, 2008

En gledelig nyhet for de som ikke liker å lese engelsk: 2. mai 2009 utgivelsesdatoen forlaget har satt for «Formørkelsen» (som er den norske tittelen på «Eclipse»). Haugenbok kalkulerer med 30. april, men jeg mistenker at det er feil… 😉

Det blir spennende! Bra at de nå holder seg tett opp til de originale titlene! Tittelen «Evighetens kyss» var fryktelig…

Det er ingenting som er bedre enn at Gyldendal fortsetter å gi ut serien, men jeg synes fortsatt prisen er svært høy. 399 for en ungsdomsbok er utrolig mye! Jeg er også spent på om Vibeke Saugestad skal fortsette som oversetter (Shoot = filler’n? Tror ikke det…). Jeg må innrømme at jeg kanskje likte Gry Brenna bedre…

Les «Eclipse» på engelsk om du kan, men om ikke så blir nok «Formørkelsen» et godt alternativ.

Ps: Gyldendal? Hvor ble det av bokmøtet deres? Det er IKKE en utdatert form for markedsføring… I mine øyne…

16 kommentar to “«Eclipse» på norsk!”

  1. Ida said

    JIPPI!!!!!!!!!!!!! Omg Omg Omg!!!!
    Og enig- ne norske navnene er ikke i nærheten av de engelske. Twlight og New Moon har liksom noe mystisk over seg. Mye mer enn evighetens kyss og under en ny måne. Den siste tittelen var dårligst.

  2. SkyWize said

    Og i dag kom det nok en god nyhet: premieren på Twilight-filmen er fremskyndet til 9. januar. Det sier jeg «Jippi» til! 😉

  3. Ingrid said

    jeg lurer sikkelig på hvorfor de ikke bare kunne kalt nr 2 for Ny måne i steden for under en ny måne.
    Crazy oversettelse

  4. SkyWize said

    Hehe, ja, jeg er spent på hva de finner på når de kommer til «Breaking Dawn»… 😉

  5. Elisabeth said

    HallO;) bare lurer på en ting?

    i boken «Eclips/Formørkelse» på slutten så er det en snill person som blir skadet, hvem??

    PS: svar så fort du bare kan, når du ser dette! og hvis du kan svaret!? da blir jeg veldig glad:D

  6. Elisabeth said

    takk du:D stakkars jacob:((

  7. Elisabeth said

    hva heter datteren til bella? og hva er kallenavnet til bella?

    vær så snill å svar?:)))

    • SkyWize said

      Hvis du er med på noen slags spørrekonkurranse om Twilight, så vil jeg foreslå at du rett og slett leser bøkene. De er slett ikke verst. 😉

  8. Elisabeth said

    ja, det er faktisk det, en på noe som heter Gosupermodel xD
    veldig gøy, og jeghar sett twilight på kino:D
    dødsbra!
    menja, jeg skal faktisk lese bøkene, og jeg gleder meg!
    men jeg må bare ha tid:) det er jo helg nå, og snart kommer påskeferien,
    da skal jeg opp til besteforeldrene mine, på kysten,
    så da har jeg nok mye tid og lite å gjøre.
    så da er det bare å ta fram bøkene:D

  9. AJ said

    Datteren til Bella heter Reenesme eller noe sånt. DU kan søke det opp på youtube.

  10. lol said

    datteren heter renesmee og bella’s kallenavn er bella..

  11. Benedicte said

    Boka koster jo 399, men pocket bøkene pleier jo og være veldig mye billigere.. noen som vet når formørkelsen kommer i pocket på norsk ? 🙂

    • SkyWize said

      Jeg kan ikke finne noen planlagt dato for «Formørkelsen» i pocket ennå, så det er ikke stort annet å gjøre enn å vente… Pocketutgaven kommer minst til å koste 149, samme pris som «Under en ny måne».

  12. Heia said

    Det er så kjiipt at prisene av og til går over alle hauger! 399 for en bok som bare er middels tykk.
    Men så er den god å da 😉

Legg igjen en kommentar

 
