Books for Keeps

Johan Harstad – Darlah

Posted by SkyWize den oktober 9, 2008


Jeg trenger bare bruke ett ord på å beskrive denne boken, og ordet er «fantastisk»! «Darlah» har vært lunsjboken min i noen dager nå, og jeg har vært helt oppslukt. Språket er en drøm, persongalleriet er variert, og boken er full av ‘fakta’ som bygger opp under historien. Bildene er opplivende, men samtidig så utrolig dystre.

Det er nesten så jeg begynner å lure på hva som egentlig skjedde på månen i virkeligheten…

De siste 100 sidene er uutholdelig spennende, og avslutningen gir meg frysninger… Men det er én ting jeg lurer på. Hva i alle dager sto det i brevet?!!!!!!!!

6 kommentar to “Johan Harstad – Darlah”

  1. bibliotekarer said

    Så bra at du likte den. Det ryktes at det kommer en oppfølger om ikke alt for lenge.
    Da får vi vel kanskje svar på det meste?

  2. SkyWize said

    Jeg gleder meg allerede! 😉

  3. Amund said

    Hei! Jeg er helt enig! Boka er fantastisk! 😀

    Jeg ble ganske nettopp ferdig med den.

    Det jeg lurer på, er om det er mulig å få kontakt med Johan Harstad personlig. Jeg skal gjøre et stort prosjekt i skolen, og har uten problem og rivaler bestemt at det er Darlah jeg vil snakke om 🙂
    Dersom det ikke er mulig, en web plass det litt mer info om biografi finnes tilgjengelig .

    Mvh Amund

  4. mikal said

    hehe, jeg skal også ha et prosjekt om denne boken den var helt ufattelig god:)
    vet dere når det kommer en oppfølger da;) gleder meg sinnsykt

  5. SkyWize said

    Såvidt jeg kan se så har Johan Harstad uttalt til Stavanger Aftenblad at han har vurdert å skrive en oppfølger, ikke at det helt sikkert kommer en.
    http://aftenbladet.no/kultur/950231/Trippel_Brage-heder_til_Rogaland.html

    Og til deg som vil ha kontakt med Johan Harstad, prøv gjennom forlaget hans CappelenDamm.

  6. Elin said

    Leste ut boka i går (eh… i natt…)
    Bokomtale kommer!

Legg igjen en kommentar

 
