Books for Keeps

Og der gikk min verden i tusen knas…

Posted by SkyWize den oktober 2, 2008


Mine elskede Frogs… Ødelagt…

Jeg bør kanskje forklare litt nærmere:
For rundt et halvt år siden var jeg på jakt etter et par gode sko jeg kunne bruke inne på biblioteket. På Euro sko hadde de akkurat fått inn en skokolleksjon jeg aldri hadde sett før: Frogs fra El Naturalista. De spesialiserer seg på naturlige materialer, skoene er laget av resirkulert gummi og farget med naturlige farger. De er rett og slett fantastiske. Mine var med på å gå over en mil i Prahas brolagte gater, og jeg var ikke sliten i bena etterpå engang…

Men så over til det store sjokket. Her om dagen var jeg på vei til nok et bokmøte på Smuget og går tilfeldigvis forbi butikken Designforum. For de som ikke kjenner Designforum så vit at det er butikken for bibliotekarer og norsklærere litt oppi åra… Og skrekk og gru, hva ser jeg…?! MINE Frogs utstilt i butikkvinduet. Og ikke bare et par, maaaange!! Midt i blant tanteklær i «friske» farver… Å, hvilken skam… Og det verste av alt var at et lite øyeblikk hadde jeg lyst til å gå inn… Så mange fantastiske Frogs… Støvletter også!

Vel, så var det avgjort. Jeg er en bibliotekar… Riktignok en ung bibliotekar, men jeg har blitt fanget i bibliotekarenes og norsklærernes verden. Om ti år kommer jeg til å dukke opp med fotformsko, turkise tøybukser, enorme lilla gensere, lesebriller og den obligatoriske dekorative ørepynten. Jeg tror jeg satser på en gulrot i høyre øre og kanskje en julenisse i venstre. I’m doomed.

Ps: Men ingen kan vel argumentere for at disse støvlettene ikke er nydelige…?

4 kommentar to “Og der gikk min verden i tusen knas…”

  1. anja said

    hei,
    fin blogg har du!
    men webside til designforum.. aldri sett en så darlig webside til noe(n) som kaller seg «designforum».

  2. SkyWize said

    Hva kan man forvente av en butikk for norsklærere og bibliotekarer…? 😉

  3. Mamma said

    Har sko fra samme produsent sjøl jeg – 2 par til og med. Synes de skoa du har kjøpt er langt unne fenomenet sjal og labba da. Skikkelig yndige er de. Gleder meg til gulrota – har julenisse du kan låne 😉

  4. SkyWize said

    Hehe, ja, jeg husker julenissen….

Legg igjen en kommentar

 
