Books for Keeps

Nok et bokmøte

Posted by SkyWize den september 24, 2008

I går, tirsdag, var det duket for sesongens tredje bokmøte. Kagge & J.M. Stenersens forlag inviterte til møte på Smuget i Oslo. Det var kø utenfor inngangen da jeg ankom et kvarter for tidlig. Maten var helt ok, det var rikelig av den og viktigst av alt: vi fikk sitte ved bord og spise…..

På podiet sto det en mann og ønsket velkommen. Jeg ble sittende og tenke, leeeenge: det er da noe kjent med den mannen….? Til slutt måtte jeg snu meg mot sidekvinnen og spørre: «er han der kjent? Burde jeg vite hvem han er?» Hun ser litt rart på meg og akkurat da innser jeg det: det er jo Erling Kagge, for søren…. Hvor blond går det an å bli? Til mitt forsvar vil jeg anføre at jeg var den eneste som greide å løse IQ-oppgaven vi fikk i pausen, så det er ikke altfor dårlig stell oppe i topplokket allikevel!

En ny vri av året var at bokposene inneholdt forskjellige bøker! Dette førte til en febrilsk byttehandel langs rekkene, og litt snik-kikking i uåpnede poser. Jeg endte med:

En time med Arne Næss

Mattis Gulbrandsen – Helt chef

Kjell Ola Dahl – Lindemans tivoli

Kagge forlag er utrolig flinke til å promotere bøkene sine, og til å holde bokhandlerneoppdatert på hva som skjer med publisitet o.l. På bokmøtet i går hadde de hentet inn nesten alle forfatterne sine, og dermed ble det mye mer interessant å høre om bøkene! Bravo Kagge!

Legg igjen en kommentar

 
