Books for Keeps

Nå er den her…. Endelig…

Posted by SkyWize den august 11, 2008

Min utgave av «Breaking Dawn» ligger på postkontoret og venter på meg! Jeg må bare ha middag først, så blir det lese-maraton i kveld!!!

Da pakken min endelig ankom var den blitt litt skadet. Pappesken var nesten åpen i den ene enden, og bokens omslag var litt skadet. Jeg klaget min nød til postdamen: «Se! Den er jo ødelagt! Omslaget er brettet!» og hun svarte: «Ja, vil du at vi skal sende den tilbake?». NEI!!! Ikke ta fra meg skatten min. Jeg bestemte meg omgående for at jeg kunne leve med et skrukkete omslag og strente ut av butikken med boken trygt i armene. Ingen skal få ta fra meg min «Breaking Dawn» når jeg nå endelig fikk den. Bare tanken på å vente i en uke til… *stønn*

Nå må jeg vel også innrømme at jeg presterte å velte et saftglass over boken før jeg var halvveis i den. Pytt pytt, hva gjør vel et skrukket omslag og litt ‘bukler’ på sidene? Jeg har alltid ment at bøker er til for å leses, ikke for å pynte opp i stuen. Vil man ikke lese dem flere ganger; så gi dem bort.

Update: Jeg har kommet til side 223 og foreløpig er jeg ikke skuffet! Den har ikke helt den samme magien som «Twilight» har, men den er mer enn gripende nok for meg! Jacob’s synsvinkel er ikke den mest spennende da, jeg vil tilbake til Bella…..!

Side 540. Jeg liker den fortsatt…

Side 640. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde sett for meg at historien om Bella og Edward skulle utvikle seg på den måten! But I’m not hating it….

Ferdig!!!! Klokken er nå temmelig nøyaktig midnatt og jeg har lest siden klokken 19. Jeg likte «Breaking Dawn» godt, men jeg forstår de som har kommet med innsigelser. «Breaking Dawn» er den siste boken i Twilight-serien, og leseren får svar på absolutt alle spørsmål! Dette er nesten unikt, vanligvis lager forfatterne alltid noen små cliffhangere… Jeg skal la være å røpe handlingen så godt jeg kan, men jeg kan si så mye som at denne boken er annerledes enn de tre første. Den mangler litt av romantikken, en naturlig utvikling i ethvert forhold. Det er ikke lenger Edward og Bellas forelskelse som er i fokus, nå er det deres kjærlighet til hverandre som beskrives. Boken er spennende, og jeg ble stadig overrasket og underholdt, men jeg ble verken rørt eller trist av å lese den. På en måte så er det godt å vite nøyaktig hva som hendte med dem alle, men på den andre siden så er det noe så endelig over det. Finito. The End.

4 kommentar to “Nå er den her…. Endelig…”

  1. livfan09 said

    Jeg er ganske enig med deg når du sier at denne boken var annerledes en de tre første, for det er den, og jeg ble veldig overrasket over de vendingene i boken som dukket opp.
    Alt i alt, så synes jeg det var en kjempefin avslutning på en veldig god serie!

  2. SkyWize said

    Ja, men jeg er fortsatt litt trist over at serien er avsluttet… Stephenie Meyer er heldigvis fortsatt (forholdsvis) ung, så vi får satse på at hun kan skrive i maaange år til!

  3. Lene said

    Helt enig i alt du skriver. En veldig bra bok, men også en helt annerledes bok enn de tre første. Alt er mye mer voksent osv… Jeg ble så satt ut når jeg var ferdig med den, for da var det liksom over…finito som du skriver. Det gjorde meg litt trist.

    Jeg var ikke 100% fornøyd med hvordan hun valgte å avslutte den; «lykkelig i alle sine dager» er greit det, og det er det jeg ville men når «The Volturi» kom forventet jeg ærlig talt litt mer action.

    Jaja, som «Skywize» skriver: Stephenie er heldigvis ung og med den suksessen hun har hatt kan vi nok forvente oss noen bøker i framtida 😉 🙂

    • SkyWize said

      Ja, og «Verten» som kommer på norsk om ikke så altfor lenge er absolutt verdt å få med seg!

Legg igjen en kommentar

 
