Books for Keeps

Ps: I love you

Posted by SkyWize den august 10, 2008

Jeg leste denne boken av Cecelia Ahern for over et år siden, og var ikke veldig begeistret. Hvis man føler for den typen litteratur vil jeg heller anbefale Marian Keyes «Er du der ute?». Jeg synes alle disse chicklit bøkene stort sett er like, irsk familie, kjærlighetsproblemer osv., men «Er du der ute?» rørte meg virkelig.

I kveld benyttet jeg anledningen til å se filmen «Ps: I love you» og den var slettes ikke verst! Tårene begynte å renne etter ti minutter, og det må vel være et godt skussmål for denne typen film. Filmen handler om Holly som mister mannen sin, Gerry, i ung alder. Hun har vanskelig for å takle tapet, men plutselig en dag får hun en beskjed fra Gerry… Han sender henne små brev, forskjellige «oppdrag», og til og med feriebilletter. Slik hjelper han henne med å komme videre i livet.

Jeg ser de har forandret litt i forhold til boka, men jeg kan ikke si at disse forandringene var til det verre. Det er det fine med en bok man egentlig ikke likte, filmen har potensiale til å være mye bedre siden man ikke har noen forventninger til den! Denne filmen passer perfekt for jentekvelden. Hvis man legger til et glass rødvin og litt popcorn så er man garantert suksess!

3 kommentar to “Ps: I love you”

  1. Nina said

    jeg holder på å lese denne boken for øyeblikket! Jeg har egentlig ikke vært noe fan av denne type litteratur, men Cecelia Ahern har snudd meningen min helt om. Jeg synes boken er lett å lese og har en fin historie.
    Jeg har lyst til å lese alle bøkene hennes etter å kun ha kommet halveis i «PS! I love you! »
    takk for tipset om » Er du der ute?» Kanskje jeg skal lese den en gang også 😛

  2. SkyWize said

    Jeg leste denne boken etter å ha lest en god del bøker av Cecelia Ahern og Marian Keyes. Det er mulig man vil få en helt annen leseopplevelse hvis man ikke har lest noe av disse forfatterne før. Jeg husker at jeg likte godt de første bøkene jeg leste, (deriblant «Er du der ute?»), men jeg ble så fryktelig lei av at alle bøkene var like! Jeg leste nylig den siste boken til Marian Keyes «For god til å være sann», og var lei allerede etter 20 sider. Temaet varierer aldri fra disse tre/fire venninnene/søstrene, med irsk bakgrunn… Blærk.

  3. Elin said

    Likte absolutt ikke denne boka da jeg leste den, syntes ikke den var noe særlig godt skrevet. Men filmen var absolutt bedre enn boka, for en gangs skyld. Fin blogg du har!

Legg igjen en kommentar

 
