Books for Keeps

Breaking Dawn er bestilt!

Posted by SkyWize den juli 30, 2008

Nå har jeg forhåndsbestilt «Breaking Dawn» på Amazon. 8-14. august er leveringsestimatet. Jeg har valgt å bestille i en nettbutikk fordi jeg vet av erfaring at den bruker litt tid på å komme til norske bokhandlere… Vi har akkurat fått inn «The Host» i den relativt store bokhandelen der jeg jobber! Skulle ønske der var mulig å få på plass et bedre bestillingssystem for utenlandske bøker. Det er ikke lenger holdbart at kundene må vente 3-4 uker på en utenlandsk bok når man kan bestille den selv på nettet og få den levert omgående…

«Breaking Dawn», to me!

Ps: Kanskje jeg skal presisere dette med import av bøker litt: Schibsted Internasjonale Bøker (SIB) er vår leverandør av utenlandske bøker. Bøker som de allerede har importert til lager i Norge bruker bare et par dager på å nå frem til bokhandelen. De sørger også for at de virkelig STORE bøkene (Harry Potter og gjengen) er på plass på utgivelsesdagen. Problemet er bøker som IKKE er på lager, disse må importeres, og siden Schibsted samler opp bestillingene, så tar dette 2-4 uker hver gang. Det er dette jeg synes er uholdbart.

«Breaking Dawn» er en bok som Schipsted kommer til å importere, men det er umulig å si hvor lang tid det tar. De som er interessert kan følge med her for å se når boken er å få tak i i norske bokhandler. (datoen er nå oppdatert til 11.08.08 ) Jeg tror at enkelte store bokhandlerkjeder importerer sine egne bøker, og disse kan dermed få til en langt raskere leveringstid.

Kryss fingrene for rask levering av «Breaking Dawn»

Legg igjen en kommentar

 
